Obserwuj swój sposób pracy.
Jeśli chcesz zrobić z czasu, który posiadasz dobry użytek, rozsądnie zaplanuj poszczególne etapy pracy. Zwróć uwagę na to ile zajmuje ci kompletne wykonanie jakiegoś zadania, w którym momencie zaczynasz czuć się zmęczony, albo znudzony, albo zirytowany tym, co robisz. Zaobserwuj, jak wygląda u Ciebie cały proces pracy nad danym projektem. Jeśli zauważasz, że często wpadasz w pułapkę marnowania czasu – szczególnie, gdy masz coraz więcej obowiązków, więc teoretycznie powinieneś szanować czas – może musisz lepiej planować przerwy, albo zdecydować się na krótsze, ale intensywniejsze etapy pracy.
Wyznacz cele zanim zaczniesz.
Poświęć chwilę czasu na zastanowienie się nad celami związanymi z pracą, którą wykonujesz. Co chcesz osiągnąć? Na co masz nadzieję? Na co liczysz? Kiedy zaczynasz pracować bez konkretnych celów, priorytetów istnieje szansa, że szybko zgubisz się na drodze do…. no właśnie – czego? Etapowość pracy jest najlepszym rozwiązaniem – każdy etap kończy się osiągnięciem jakiegoś celu, co daje poczucie, że jesteś efektywny i idziesz cały czas do przodu.
Usuń przeszkody.
Co twoim zdaniem utrudnia ci bycie produktywnym pracownikiem? Za późno zaczynasz? Ustaw alarm przypominający w telefonie. Spędzasz zbyt dużo czasu na nieistotnych szczegółach? Określ, co jest ważne, a co nie i wyznacz limity ( patrz punkt 2 ). Łatwo się rozpraszasz? Spróbuj zmienić miejsce pracy na spokojniejsze. Szybko się denerwujesz lub stresujesz? Spróbuj praktykować ćwiczenia relaksujące pomagające kontrolować emocje, albo znajdź inny dobry dla ciebie sposób na ukojenie nerwów.