Strona główna » BLOG » 10 nawyków myślowych, które utrudnią Ci życie cz. 2
Ogólne

10 nawyków myślowych, które utrudnią Ci życie cz. 2

Osoba silna psychicznie to taka, która radzi sobie z negatywnymi myślami, potrafi regulować emocje i jest produktywna bez względu na okoliczności. Każdy z tych obszarów może być wyzwaniem, ale opanowanie negatywnych myśli jest chyba najtrudniejsze ? uważa Amy Morin, psychoterapeutka i pisarka.

Przechodzimy do dalszej części złych nawyków…

6. Wnioskowanie pod wpływem emocji. Emocje bardzo często są nieracjonalne, ale rzadko je takimi widzimy. ?Jeśli to mnie tak przeraża, to po prostu się do tego nie nadaję?, ?Jeśli czuję się jak głupek, to pewnie nim jestem?. W takich sytuacjach najważniejsze, to przypomnieć sobie, że emocje, tak jak niektóre myśli, nie zawsze są oparte na faktach.

7. Etykietowanie.
Szybko oceniamy ludzi i sytuacje. Przypinamy im łatki, łączymy w kategorie mimo, że często jest to nieuprawnione. Warto mieć świadomość, że to może prowadzić do fałszywej oceny innych.

8. Przewidywanie przyszłości. Nikt z nas nie wie z pewnością, co przyniesie przyszłość. Myślisz czasem ?Na pewno się jutro ośmieszę?, ?Przejdę na dietę, będę głodny i jeszcze przytyję?. Uważaj z tego typu myśleniem, bo może zadziałać jak samospełniająca się przepowiednia.

9. Personalizacja. Dorośli, w przeciwieństwie do dzieci, wiedzą, że świat nie kręci się wokół nich. A jednak często tak się zachowują. Jeśli szef chodzi jak gradowa chmura po biurze, to pewnie jest wściekły na mnie. Jeśli koleżanka się długo nie odzywa, to pewnie mnie nie lubi. W takich sytuacjach pomaga wyszukiwanie kilku innych przyczyn czyjegoś zachowania, niezwiązanych z tobą, ale na przykład z czynnikami zewnętrznymi ? sytuacją na giełdzie, pogodą etc.

10. Idealizowanie i porównywanie.
Jeśli chcesz zabić w sobie optymizm i motywację, porównuj się z innymi. Zawsze znajdzie się ktoś, przy kim blado wypadniesz. Zamiast porównań lepiej skup się na swoim dążeniu do założonych celów.

 

źródło: Charaktery

Facebook