Strona główna » BLOG » Twój wizerunek – Twoja firma
Ogólne

Twój wizerunek – Twoja firma

Czy masz pojęcie, jak bardzo oczekiwany jest wizerunek Twój w środowisku zawodowym, w Twojej branży, specjalizacji, zawodzie? W tym artykule dowiesz się, jak wykreować własną markę.

 

Tworząc wizerunek firmy, produktu, usługi lub własnej osoby powinieneś przede wszystkim kierować się wyjątkowymi własnością, jakich nie ma inna marka. Najpopularniejsze marki zazwyczaj są konsekwentne w działaniu, ich działania marketingowe są wszędzie. Spotyka się je praktycznie w każdym obszarze życia człowieka. Swój sukces opierają głównie na charakterystycznych i niepowtarzalnych cechach, które dodają unikalności produktu. Światowe marki nie wymagają promocji, one same wypracowały sobie opinie w świadomości konsumentów. To właśnie niektóre marki stworzyły hasła, które do dziś kojarzą się z jednym produktem. Np. Coca Cola  ? orzeźwienie, dostępna dla wszystkich. Rolex ? klasa i elegancja w jednym produkcie. Ludzie inaczej postrzegają Ciebie, jeśli jeździsz markowym samochodem, nosisz ubrania firmy Boss, lub zegarek z Rolex’a. Jak jesteśmy postrzegani dużo zależy od nas samych.

 

Budowanie własnej marki, poprzez określanie skali wartości…

Dla niektórych osób kreowanie marki kojarz się głównie z produktem. Natomiast marka również może odnosić się do jednostki, tutaj już pojawia się problem kwestii moralnej, jak człowiek może być marką i czy to aby na pewno etyczne?

Sądzę, że nie warto się zniechęcać aksjomatami na ten temat. Niskie poczucie własnej wartości, złe doświadczenia, niewiedza oraz strach przed porażką są kluczowe w kwestii rozwoju własnej marki. Do tego musimy dodać jeszcze szczyptę braku motywacji, braku czasu i stratę pieniędzy ? czyli wkład własny. Mamy gotowy przepis na porażkę.

Czas tutaj również jest bardzo istotny, jeśli uważasz, że już jest za późno dla Ciebie, to bardzo się mylisz. Nawet jeśli zaczniesz od małych kroczków, to i tak jest to wielki plus dla Ciebie, że podejmujesz się jakiejkolwiek pracy nad sobą. Start procesu budowania własnego wizerunku wymaga zmian, odpowiedzialności. Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, co jest dla Ciebie, tak naprawdę ważne? To czego pragniesz, jaką aurę tworzysz wokół siebie, jakie sprawiasz wrażenie, jest istotne, wówczas jesteś wiarygodny. To ty określasz kim jesteś, to od Ciebie zależy na jakich wartościach zbudujesz fundament.

 

Załóżmy, że dla Ciebie najważniejsze wartości to uczciwość, różnorodność i szczęście. Jeśli potrafisz informować ludzi o tych wartościach, poprzez zachowanie to jesteś na dobrej drodze ku zmianie. To właśnie sposób ubioru, zachowanie, ton głosu, postawa itd. sprawiają czy jesteś wiarygodny w tym co mówisz. Dzięki temu stajesz się osobą wiarygodną, wówczas ludzie będą chcieli robić z Tobą interesy Kolejne pytanie, jakie musisz sobie zadać to jak jesteś postrzegany? Jakie wrażenie chciałbyś wywrzeć na ludziach, jak Twoim zdaniem ludzie Cię postrzegają? co myślą o Tobie, jak Cię oceniają? Czy umiesz odpowiedzieć sobie na to pytanie? Wsłuchaj się w krytykę, jest to informacja zwrotna, wychuchaj  komplementy, dowiedz się co tak naprawdę ludzie myślą o Tobie.

 

Brak zgodności…

 

Jeśli sądzisz, że jesteś osobą modną, a z drugiej strony chodzisz ubrany wygodnie, niezgodnie z trendami, nie masz pojęcia co jest modne w tym sezonie, to jesteś w błędzie i Twoja ocena nie jest adekwatna do zachowania. Jeśli sądzisz, że jesteś osobą dobrze zorganizowaną, a jednocześnie spóźniasz się na spotkania towarzyskie, to również jest dysonans między tym co myślisz, ja jak się zachowujesz. Twoje pierwsze wrażenie musi być bardzo wiarygodne i estetyczne, nie może się kłócić z sobą. Jeśli miałbyś zatrudnić specjalistę, to chciałbyś, by był wiarygodny w tym co mówi i robi, również poza pracą.

To od Ciebie zależy, jakie będziesz miał nastawienie na swój wygląd i zachowanie, na to jak i co mówisz. Twoje wartości kreują Ciebie, pamiętaj o Tym. Jest to klucz do zbudowania wiarygodnej i stabilnej marki własnej osoby. To ty masz wpływ na swój wizerunek, Ty kreujesz siebie, nie inni.

Facebook