Wartość, którą dostarczasz wykonując swoją pracę, to ta jej część, która wpływa na rezultaty biznesowe Twojej firmy. To wcale niekoniecznie, lub nie tylko po prostu zestaw Twoich obowiązków zgodnie z opisem Twojego stanowiska. Tak więc zamiast mówić, co robisz, mów, po co robisz to, co robisz, czyli jakie korzyści z tego, co robisz, ma Twoja firma. To jest Twoja prawdziwa wartość i to poprzez nią promuj siebie.
Z kolei osoby, dla których pracujesz, to nie tylko role, które pełnią oni w tej firmie, to przede wszystkim ludzie, każdy z nich ma swoje potrzeby, swój potencjał, swoje trudności. Jaką wartość im dostarczasz? Jaką wartość mogą zaoferować oni Tobie?
Spójrz na swoją sytuację zawodową jak na mapę w google, jakbyś planowała podróż, dokąd prowadzi Cię Twój GPS? Jakie ważne punkty widzisz na mapie? W którą stronę należy skręcić? Gdzie się po drodze zatrzymać, by zobaczyć coś ciekawego, by zdobyć nową wiedzę, aby? odpocząć?