Historia Sukcesu

Zarządzaj swoim stresem 5 krokami cz.2

2. Zjedz coś na zdrowie
Dietetycy i psychologowie jednogłośnie stwierdzają, że nasza dieta bezpośrednio wpływa na ogólną jakość naszego życia. Jeżeli nie podchodzimy do tego holistycznie, trudno jest nam osiągnąć pełen dobrostan. Wprowadź do jadłospisu odpowiednią ilość białka i węglowodanów, zadbaj o nawadnianie,  a twoja energia i odporność poszybują w górę. Jeśli chcesz odżywić swój umysł – a przecież w redukcji stresu właśnie o to nam chodzi – wprowadź do diety 2 bardzo ważne elementy – tłuszcze omega-3 i witaminę B-12. Możesz ułatwić sobie sprawę i skonsultować się z dietetykiem, który dokładnie wytłumaczy ci, które składniki pokarmowe mogą sprawić, że poczujesz się lepiej, nie tylko fizycznie.

3. Nie samą pracą żyje człowiek…
Przypomnij sobie, kiedy ostatni raz zrobiłeś/aś coś choć odrobinę spontanicznego, zabawnego?

Wszyscy potrzebujemy odpowiedniej ilości czasu na zabawę, odprężenie, czerpanie radości z życia. W dni powszednie czasem trudno jest wygospodarować czas na rozwijanie swoich zainteresowań. Jeśli masz wolne od pracy weekendy, albo chociaż jeden dzień w tygodniu, postaraj się zrobić wtedy coś, dzięki czemu na twojej twarzy zagości uśmiech, a w głowie dziecięca radość. Kiedy skupiamy się na robieniu czegoś, co nas cieszy zapominamy na chwilę o problemach w pracy, obawach, a w ten sposób redukujemy poziom stresu w organizmie. Ponadto dajemy sobie zastrzyk pozytywnego myślenia, kiedy angażujemy się w proste czynności, które nas cieszą. Taka dawka dobrych emocji jest lekiem na ?całe zło?, z którym musimy się mierzyć każdego dnia w dorosłym życiu.

Facebook