Ogólne Zdrowe odżywianie

Jak redukować stres w 5 minut?

Zdarzyło ci się odkryć, że nie możesz przestać o kimś myśleć? O czymś co powiedział, zrobił, jak bardzo zranił? Kiedy ktoś działa przeciwko nam, rani nas, naszych bliskich, zdradza, plotkuje, negatywnie ocenia, potrafimy to analizować całymi dniami. Wracamy z pracy, myjemy naczynia, wychodzimy z psem i wszędzie tam towarzyszy nam myśl o nieprzyjemnym zdarzeniu. Po pięciu godzinach, dniach, tygodniach ciągle widzimy to tak, jakby wydarzyło się przed chwilą. Co zrobić, by uwolnić się od toksycznych myśli i obrazów? Oto kilka porad opartych o ideę mindfulness, uważności:

1. ?Mniej gadania, więcej czasu? ? oto moje motto, pisze Donna Jackson Nakazawa, nagradzana dziennikarka naukowa, autorka książek. Unikanie słownych przepychanek i pozwolenie, by czas płynął może być pomocne w radzeniu sobie z trudną sytuacją, która siedzi nam w głowie. Wyciszenie pomaga w odpuszczaniu.

2. Poczekaj i zobacz co się wydarzy. Czasami czujemy, że powinniśmy natychmiast zareagować na zachowanie ludzi, kłopotliwe sytuacje więc przeżywamy co tu powiedzieć, co odpisać. Buddystka i psycholożka Sylvia Boorstein sugeruje, by w takich sytuacjach dać sobie przyzwolenie na czekanie. Poczekaj, obserwuj i zobacz co się wydarzy następnie.

3. Nie obwiniaj. Roztrząsanie przeszłości, szukanie winnego rzadko bywa produktywne. Zazwyczaj prowadzi do piętrzenia się konfliktów. Rzadko kiedy możemy obarczyć konkretną osobę całą winą za jakieś zdarzenie. ?Najpierw zdarzyło się to, a potem tamto, a na koniec jeszcze tamto. I dlatego zdarzyło się to, co się zdarzyło? – mawia Boorstein.

Facebook