Ogólne Zdrowe odżywianie

Chcesz się zmierzyć ze swoim lękiem?

Jeśli chcesz wyruszyć w tę drogę, proponujemy siedem wskazówek:

1.Zmierz się ze swoim lękiem
Zazwyczaj za brakiem pewności siebie stoi strach. Jeśli boisz się, jakie rezultaty przyniesie jakieś zadanie, nie będziesz miał ochoty podjąć się tego bez szukania jakiś zabezpieczeń. Dopóki nie zmierzysz się wprost z własnym lękiem, dopóty ma on nad tobą kontrolę i działa jak wzmacniacz dla powątpiewających głosów w twojej głowie.

Zastanów się, czego się tak naprawdę boisz. Nazwij swój lęk po imieniu, np.: ?Boję się, co powiedzą inni, gdy mi się nie uda?. Zobacz, co teraz czujesz. Często samo nazwanie leku sprawia, że czujemy się od niego bardziej wolni.

Postanów sobie, że będziesz codziennie robił to, czegoś się boisz, regularnie: raz dziennie albo przynajmniej raz w tygodniu. Zobaczysz, jak szybko twoja pewność siebie wzrośnie.

2.Zaprzyjaźnij się z porażką
Jeśli nie pozwalasz sobie na możliwość przegrania, nigdy nie pozwolisz sobie na wejście w grę. W związku z tym, by w spokoju pracować nad sukcesem, musisz czuć się komfortowo z tym, że może też się nie udać. Każda przegrana to okazja do nauki i wzrostu. Skończ z myśleniem, że porażka to koniec drogi ? ona jest początkiem! Kiedy już zaakceptujesz początkowe rozczarowanie, możesz ruszyć dalej, lepiej przygotowany do dalszych zmagań. W ten sposób uwierzysz w siebie i swoje możliwości.

3.Poddawaj swoje wątpliwości pod wątpliwość.
Zwątpienie jest wrogiem pewności siebie. To właśnie przez wątpliwości tracisz swoją energię, a czasem stajesz się wręcz cyniczny. Jeśli przestałeś sobie ufać, czas, byś poddał swoje wątpliwości pod wątpliwość. Zapytaj się siebie, co mówią one o tobie.

Czasem wątpliwości mówią w bardzo ogólny sposób: ?Na pewno nie jestem w tym wystarczająco dobry?. W ten sposób ograniczają one twoją wiarę w siebie zanim zdążysz ją w ogóle w sobie wzbudzić. Zastanów się, czy są jakiekolwiek fakty, potwierdzające ich negatywne przesłanie?

4.Afirmuj swoją siłę, talenty, osiągnięcia
Ludzie, którym brakuje pewności siebie, mają tendencję by skupiać się na swoich słabościach, a nie na tym, co jest ich siłą. Bądź z sobą szczery i spróbuj każdego wieczora znaleźć wśród twoich działań z danego dnia znaleźć te, za które warto się docenić.

Postaraj się też panować nad poniżającymi cię myślami. Często mają one tendencje by nieustannie powracać. Musisz świadomie przeciwstawiać im myśli pozytywne. Może warto wrócić do klasycznej metody motywujących tekstów pisanych na karteczkach samoprzylepnych?

5.Praktykuj pewność siebie
Pewność siebie jest też pewnym nawykiem. Warto wspomóc przemianę wewnętrzną przez pracę nad zewnętrznymi aktami, wyrażającymi tę cechę. Kiedy czujesz, że Twój oddech staje się płytki, skup się na głębokim oddychaniu przeponą. Gdy widzisz, że chowasz głowę w ramionach, wyprostuj się i wypręż dumnie pierś. Przyjrzyj się też swojej garderobie ? może pora iść na zakupy i wybrać takie ubrania, które będą wyrażać to, że jesteś człowiekiem świadomym swoich zalet.

6.Słuchaj muzyki, która dodaje ci mocy
Muzyka ma niezwykłą zdolność wywoływania naszych emocji. Być może warto zadbać o odpowiednią listę utworów, które będą towarzyszyć ci w drodze do pracy. Również nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś wchodził na rozmowę o pracę mając wciąż w uszach słuchane przed chwilą ?Eye of the Tiger? ?

7.Ustaw sobie realistyczne cele i podejmij działania, by je osiągnąć
Świadomość własnych osiągnięć jest jednym z podstawowych składników pewności siebie. Każde zrealizowane założenia wzmacnia cię. Dlatego postaraj się zakładać takie cele, które rzeczywiście możesz zrealizować. Spotkałeś się zapewne z tym, że ludzie podejmują postanowienia noworoczne, z których realizacji rezygnują zaledwie po kilku miesiącach. Zazwyczaj stoi za tym ten sam problem ? zbyt ambitny cel. Ustanawiaj sobie małe progi i konsekwentnie je przekraczaj.

Facebook